6 Ekim 2009 Salı

Sonbahar Cüzdanı


10marifetin Sonbahar Yarışmasının ilk projesi olarak sonbahar temalı bir cüzdan hazırladım. Şekli buna benzeyen bir cüzdanım vardı,eskimeye başlamıştı. okadar kullanışlı ki elimden düşüremiyorum.İçinde aynası, bozuk para köşesi,resimliği ve bir çok kart koyacak yeri var.  26cm boyu, 18cmde eni var 3e katlanan bir cüzdan.
Gelelim yapım aşamalarına; yukarıda verdiğim ölçülerde siyah keçeden iki adet kumaş kestim.


Kumaşları birbirleriyle orantılı olacak şekilde 3e katladım ve kumaşın bir tanesini 3e böldüm. Bu bölünen kısım cüdanın içindeki kartlık,fermuarlı ve resimli kısımı oluşturmak için. Aşağıda resimleride mevcut.


Resim koymak için kestiğim kumaşlardan birine fotoğrafçıların verdiği şeffaf resim cüzdanını yapıştırdım. Aynı boyutta yine bir kumaş kestim. Resimliğin geleceği kısmı belirleyerek, orayı keserek çıkardım. Aynı hizadan kart girecek şekilde sabun yardımıyla çentikler attım. Bunlarıda makas ile dikkatlice kestim.


Bu parçayı hazırladıktan sonra sıra bunları birleştirmeye geldi. Buarada unutuyordum bütün bu aşamalardan önce düz kumaşın üzerine tasarımı yapıp işledim. Cüzdanımızın kullanılacak yüzü aşağıya, iç kısmıda bize bakacak şekilde önümüze koyuyoruz ve başlıyoruz içini oluşturmaya... Yukrıda hazırlamış olduğumuz resimlik ve kartlık kısmını 3 köşesinden cüzdanımıza dikiyoruz. Benim işim acele olduğu için sıcak silikonla yapıştırdım bugün dikicem inşallah! 3 köşeden dikmemizin sebebi diğer taraftan para koyabilmemiz için.
 3 Parça hazırladığımız kumaşalarımızın birini bu şekilde kullanmış olduk, diğer ikisinide şöyle kullanıyoruz. Orta kısıma fermuarlı bozuk para kısmı ekledim. Kumaşımızın diğerini alıp yine 3 köşesinden dikiyoruz, kalan diğer ağızada fermuar dikiyoruz yada yapıştırıyoruz. Geldik son kısıma ve son parçayı dikmeye... Aslında son parçayıda ilk parça gibi (resimlik kısmı gibi) hazırlıyoruz. Ama bu sefer 2. bir kumaş kesmemize gerek kalmıyor. Kart koyma ve ayna yerleştirme işlemi için kumaşımızı kesiyoruz ve öylece zeminimize dikiyoruz.






Son olarakda içine bir cırt cırt işlem tamam...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

cüzdana bayıldım çok şık eline sağlık

Nedret dedi ki...

Minik yapraklar ne güzel.Parlak parlak.Bol şans.

dakikadanonce dedi ki...

cüzdan çok kullanışlı olmuş öncelikle ellerinize sağlık. Cesaretimi maruz görünüz bir eleştirim olacak. Sanki o kurdela biraz ufak olsa çok daha şık olacak. İç dizyanına bayıldım ama ve üzerinde ki ufak yapraklara

YETENEK-SİZİN dedi ki...

yorumlarınız için teşekkür ederim. dakikadanonce eleştirlieriniz benim için çok değerli inanın.. Kurdela yakından şık duruyo resimde bakınca bende beğenmedim, aslında daha değişik bi iple saracaktım fakat bu kurdelayı ne zmndır saklıyordum bunaymış kısmet..

sibel dedi ki...

şok nefis..inşallah hep parayla dolar,hiç boşalmaz.sevgiler