15 Mart 2010 Pazartesi

Unutkanlığa Çözüm Var mıdır?

Unutkanlık genellikle ileri yaşlarda görülmesine rağmen artık gençlerde daha yaygın durumda. Bende bu konuda mağdur olarak paylaşma ihtiyacı hissettim.
Unutkalnlığın başlıca sebepleri arasında B6 ve B12 vitamin eksikliği, stres,uyku bozukluğu, depresyon, zihin yorgunluğu,vs. gösteriliyor.Asıl sorun bunun nasıl düzeltilebileceği? işte bende bu konuda okurlardan yardım bekliyorum.Beslenme, dua, hafıza geliştirme teknikleriyle düzeltilebileceği söyleniyor.
Örneğin, balık,ceviz, üzüm gibi zihni kuvvetlendirici yiyecekler tüketmek. Sol elle yazı yazmak,hergün farklı bir yoldan gitmek gibi...
İyi herşey güzel hergün balık,ceviz yiyeyim, başka yollardan gideyimde sonuca ne kadar sürede ulaşırım o mühim benim için.

Uyku sorununuz yoksa, benim gibi hergün B6-12 vitamin takviyesi alıyorsanız,kitap okuyup zihninizi canlı tutuyor ve hala herşeyi unutuyorsanız ne yapmalıyız?

Sanırım herşeyi bir kenara bırakıp dinlenmeye geçmeliyiz:)  Sizce?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

aynı şikayet bende de mevcut.ben şöyle bir teknik uyguluyorum.kalem kağıt unutmamam gereken şeyleri yazıyorum:)
akıl unutur, yazı unutmaz
şaka biyana
bir süre sonra herşeyi aklımda tutmam gerekmediği için beyin daha rahat oluyor .ne yazdığımı unutmuyorum bu sefer nereye yazdığımı unutuyorum ama:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bu aralar öyle komik şeyler unutuyorum ki, 3 parametreden 2 sini unutuyorsun diyor eşim. Biraz dinlenmek lazım sanırım