9 Ağustos 2010 Pazartesi

İki Kitap Önerisi

Ne zamandır, üretim adına bir şeyler yaptığım söylenemez. Güya ders çalışmaya çalışıyorum. Genelde bu işlemi işyerinde yapıyorum eve gittiğimde yorgunluktan pek bişey canım istemiyor. Evdeykende kitaplara veriyorum kendimi. Şu ders çalışma işlemini bi bitirsem içimde kalan herşeyi yapacağım. Lakin ders çalışarak zaman geçirmek adına kendimi herşeyden soyutluyorum, kimi zaman buna bile vakit bulduğum söylenemez.

Sınavıma az bir zaman kaldı, Eylül yirmi altı... Malum Ramazan ayıda geliyor, oruç ve sıcak mükemmel bir ikili oluşturacak. Bu dönemde tek arayacağım soğuk bi su olacak ama Allah sabrını verecektir diyede kendimi şimdiden hazırlıyorum.


Gelelim öneride bulunuacağım kitaplara... Çoğunuz her ikisinide önceden okumuş olmalısınızi bana yeni kısmet oluyor. Kitap önerisinde bulunurken içeriğinden ziyade bende hissettirdiklerine yer veriyorum.

Daha önce Zülfü Livaneli nin kitaplarını hiç okumamıştım. Bu kitabını okuduktan sonra çok şey kaçırdığımı anladım. Kitabı okurken böyle bir ada da yaşamayı ve olası felaketlere karşı kitaptaki iyi karakterler gibi savaşmayı düşündüm. Kitabı çok sevdim herkese tavsiye ederim zaten çok kısa sürede okunacak bir kitap.



Benim muhteşem yazarım Khaleed Hosseinenin Bin Muhteşem güneş kitabından sonra, bu kitabınıda okuduğum için hiç pişman olmadım. Yazarımız ülkesinde ki sorunalrdan bizlere bahsetmiş ve orada kurulan dostlukları şahane anlatımıyla bize anlatmış. Diğer kitabında olduğu gibi Afganista nın savaş yıllarında ki zorlu yaşam koşullarını öfke, korku ve hüzünün harmanlandığı dokunaklı bir biçimde bizlere anlatıyor.

10 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım teşekkürler. yazını okuyunca çok uzun zamandır kitap okumaya vakit ayırmadığımı farkettim.
sevgiler canım öpüyorum

Atolyekedi dedi ki...

Allah kolaylık versin canım bu sıcaklarda ders çalışmak çok zor gerçekten. Kitaplar ilgimi çekti özelliklede Son Ada...

Adsız dedi ki...

Uçurtma Avcısı gerçekten etkileyici bir kitap..

Son Ada'yı henüz okumadım kitaplığımda sırasını bekliyor..Livaneli'nin ''Leyla'nın Evi'' kitabını tavsiye ederim..Seveceğine eminim...''Mutluluk' kitabınında filmini izlemediysem önce kitabı oku derim o da çok güzel...

mutfakcini dedi ki...

Kitapları listeme ekliyorum.Hayırlı Ramazanlar..sevgiler.

Stil Direktoru dedi ki...

Aynen ikisi de okundu kuzum zaten bu sıcaklarda tek yaptığım okumak birde hesap no yolla bana lütfen kırmayayım saksını :)

Serap dedi ki...

Her iki kitapta severek ve zevkle keyif içinde okuduğum kitaplardan. Bunları beğendiniz ise Uçurta Avcısının yazarının ikinci kitabı "Bin Muhteşem Güneş" ve Livaneli'nin diğer tüm kitaplarını da tavsiye ederim.

Serap dedi ki...

Bin Muhteşem Güneş'i zaten okumuşsunuz, çok beğenerek okuduğum için hızımı alamayıp okuduğunuz kitabı da tavsiye etmiş oldum :) İyi günler.

Yeşim dedi ki...

Aman da benim kuzum hem ders çalışırmış hem kitap okurmuş :) Allah zihin açıklığı versin tatlım. Kitaplardan Uçurtma Avcısı'nı okuyorum. Son Ada'yı okumadım henüz, listeye yazıldı. Zülfü Livaneli'nin Mutluluk ve Leyla'nın Evi'ni tavsiye ederim. Onları da çok seveceksin. Öperim yanaklarından.

evli ve cocuklu dedi ki...

Nadireciğim Son Ada'yı eşim geçen yıl okumuştu. Çok beğendi. Ama ben bir türlü başlayamadım:( O kadar kitap var ki okunacak! Yeniler çıkınca onlara kaptırıyorum kendimi, kitaplıktakiler kalıyor yine:( Uçurtma Avcısını internetten sipariş ettim hala bekliyorum:)))

TADI MAHAL dedi ki...

Uçurtma Avcısı :(( hayatımın kitabı diyebilirim bir kitapta ilk defa boğazım düğümlendi, burnum sızladı etkisinden kurtulamadığım kitaplardan biriydi yazarın Bin Muhteşem Güneş adlı kitabınıda tavsiye ederim..