10 Aralık 2010 Cuma

Secde Mührünü Duyan ?


Bu ilginç ve manidar hediyenin ne olduğunu sizinle paylaşmaya geldim. Başlıktan anlaşıldığı gibi secde ederken kullanılan bir toprak parçası. Kendisi bana İran'dan geldi ama Kerbela toprağıymış. Hediye eden kişinin verdiği bilgilere göre; bu İran'da yaygın olarak kullanılıyormuş ve adına mühür deniliyormuş. Her camide ve cepte bulunuyormuş. Secde ederken kumaşa veya başka bir maddeye alınlarını dokundurmanın caiz olmadığını düşünüyorlarmış. O nedenle ceplerinden çıkardıkları basılmış toprağı secde edecekleri yere bırakıp, alınlarını bunun üzerine koyuyorlarmış. Bir çok süslemeli ve şekilli taş ve toprağın bulunduğunu söylediler.
 Peygamber efendimizinde namazını toprağa veya Humra adı verilen palmiye yapraklarından yapılmış bir tür hasırın üzerinde kıldığı hadislerde geçmekte.
Ayrıca Şii Müslümanlarının bu toprağı kullandığını diğer Müslümanların kullanmasında da sakınca olmadığını burada okudum.
İran da bu mührü kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar burada yazılmış.

Herkese mutlu haftasonları...

9 yorum:

Gulos dedi ki...

İlginç ilk defa duyuyorum.verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Sevgilerimle.

Yeşim dedi ki...

Tatlım ne güzel bir hediye almışsın :) Duymamıştım o.0 ilginçmiş.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

güzel ve anlamlı bir armağan ilk kez duyuyorum çok ilginç geldi banada. sevgiler canım

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

İlk defa duydum.Paylaşım için teşekkürler.
Sevgiler:)

embir dedi ki...

iranlı arkadaşım vardı ama bunu duymamıştım, belki namaz kılmadığındandır.Bana mantıklı geldi aslında, camide birinin ayak bastığı yere diğerinin başını koymasından iyidir diye düşünüyorum.

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

bir yaşıma daha girdim. çok ilginç bir bilgi... aslında mantıklı geldi bana bu yaklaışım..paylaşımına teşekkürler..çok anlamlı bir hediye aynı zamanda..

MAYRI dedi ki...

İlginç...ilk defa duydum....
iyi pazarlar.
<:))

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.
mutlu pazarlar diliyorum
ilk kez duydum arkadaşım.çok ilginççç

reyhane dedi ki...

Çok hoş bir bilgi bu..Hasır dedin de,hasır seccadeler, de özledim haaa..