6 Ocak 2011 Perşembe

Ahirete Giden Yolda...

Ne zamandır içinde cebelleştiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum...

Hani her yerde gördüğümüz bir söz var "Bugün Allah için ne yaptın" diye, hiç düşündünüzmü  bugün ne yaptım diye? Ben bu konu üzerinde günlerdir hatta aylardır düşünüyorum. Kocaman bi aferim dimi bana,aslında iş icraata gelince sınıfta kalıyorum.Çünkü insanoğlu olarak nankörlüğümüzü Allah'a karşı yapmaktan da hiç çekinmediğimi/zi görüyorum.

Yaşam ince bir çizgide ilerliyor. Ayak kaydığı an kırmızı alevden bir ateş topunun içine düşeceğimizi bile bile çizgide düzgün yürümeyi bir türlü başaramıyorum/z değil mi? 

Hep bişeyler eksik yada fazla. İyiliğinde, kötülüğünde dozunu kaçırmaya başladık dünya olarak! Kötülüğü anladık ta iyiliğin dozumu olurmuş demeyin. Bunca zaman herkes tecrübelerini nesilden nesile aktarmış ta biz yinede bildiğimizi okumuşuz. Atalarımız zamanında bize bunu da işaret etmişler "İyilikten maraz doğar" diye! Ruhumuz öylesine kirlenmiş ki; gözümüzün önünde ki şüphe ve hırs perdesini aralayamaz olmuşum/z. 
♥♥♥

Dünya işleriyle o kadar meşgulüz ki, hiç bişey düşüncek halde değiliz. Çünkü ölmeyi, öbür tarafı hayal dahi etmiyoruz. Biz bu dünyaya kazık çakacağız yaaa!
Örneğin namaz kılarken hangimiz dünya telaşından uzak, gerçek namazını kılabiliyor? Ben kendi adıma bunu başarıyor değilim! Ondandır ki şeytanla çok savaşır oldum. Benim derdim şeytanla ve nefsimle savaşmadan, iç huzuruyla Allaha yaklaşmak, O'na sana geliyorum diyebilmek. Ama her namaz vaktin de şeytanla bitmek bilmeyen bir savaşa tutuşuyorum, kimi zaman o galip, kimi zaman ben... Onun galip geldiği zamanlarda bin pişmanlık ve vicdan azabıyla yatağa yatıyorum. Sanırım şu ayeti okudukça sarsılacağım "Nisa / 142 Şüphesiz münafıklar Allah'a oyun etmeye kalkışıyorlar; halbuki Allah onların oyunlarını başlarına çevirmektedir Onlar namaza kalktıkları zaman üşenerek kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allah'ı da pek az hatıra getirirler."  Her ne kadar ben gösteriş yapmıyorum, Allah' ı çok düşünüyorum desem/k de mertebemiz münafıklık kategorisinde haberim/iz ola! Halbuki "A'LÂ SÛRESİ
(15) Arınan ve Rabbinin adını anıp, namaz kılan kimse mutlaka kurtuluşa erer. " ayete kulak versek her iki cihanda da yüzümüz gülecek! Sonra namaz müslümanın yogası, sağlık için egzersizi. Abdest ise; ruhen ve bedenen arınması ama hakkıyla yapabilene! 
Namazın önemi ile ilgili yazılacak, söylenecek o kadar söz, hadis ve ayet var ki... 

Tek ümidim bir gün ince çizgide doğru yürüyebilmek, Allah' a olan muhasebemi eksiksiz ve tam verebilmek. Ruhumun ibadet aşkıyla dolabilmesini sağlamak! 

Umarım bu yazım ben ve benim gibileri kendine getirir! Niyetim kimseyi kırmak, yargılamak değildir, sadece içimi dökmek, ben yandım kimse yanmasın diyebilmekti!
Eğer namaza başlarsanız ilk namazınızda benimde doğruyu yerine getirebilmem için dua edermisiniz?
♥♥♥

Bu vesileyle namaza başlarım ama bilmiyorum diyorsanız;
Buradan abdest almayı,
Buradan Namaz sure ve dualarını,
Buradan da Namaz kılmayı öğrenebilirisiniz.

24 yorum:

zeynep dedi ki...

Canım benim ne kadar güzel yazmışsın yüreğine sağlık,Allah'a layıkıyla kulluk yapabilenlerden olalım işaAllah..Namaz çok şükür ki gevşeklik hissetmeden kılabiliyorum ama zaman zaman nefsimize ağır gelir ya ben arada bir bunu dinliyorum tokat gibi çarpıyor yüzüme..Tavsiye ederim..

http://video.mynet.com/kadirtankus/Kimselere-diyemem-senai-demirci/108043/

Hilal dedi ki...

Nadirem harika bir paylaşım olmuş. Rabb'im vermek istemese idi, istemek vermezdi. İstiyorsun, o halde mutlaka istediğine kavuşacaksın. sevgiyle kal güzel yürek

Yeşim dedi ki...

Canım yaaa ne güzel dökmüşsün içini
hem kendini hemde bizleri ifade ediyorsun aslında.
Evet hayat telaşesi olmadan namazı kılamayanlardanım bende hep çabuk çabuk aman çocuk aman yemek aman iş derken hakkını veremediğime inanıyorum ama Allah kabul ederse yinede vakitleri kaçırmamaya çalışıyorum.
Çocuk olunca dahada zor şeytan ve nefsimle epey mücadele veriyorum Allah doğru yoldan ayırmasın.

Nilgün Komar dedi ki...

önemli ve güncel noktalara değinmişsin! daha doğrusu günlerdir seni meşgul eden konu önemliymiş! iyikide öyle olmuş! bu yaşadıklarında zaten sınavın bir parçası! iyiliğin dozuna gelince atalarımızı dinlememizde fayda var şekerim; eğer yaptığın iyilikler vazifen haline geliyor ve birgün yapmadığında vazifeni yerine getirmiyormuş ibaresi ile karşı karşıya kalıyorsan o noktada artık iyilik etmeyi bırakacaksın! belki dar bir açıklama ama bu konuda sabahlara kadar konuşsak bitmez :) kısaca herşeyin fazlası zarardır diyelim daha net bir açıklama olsun! şeytanın senle işi olmaz canım benim! o ara sıra uğruyordur gene mecburen görev icabı :) bırak sana uzaktan baksın ve yoluna gitsin, yoksa onun bacaklarını kırarım! :)

heavelnur dedi ki...

ben yandım diyorsun yandığını nerden biliyosun affedici YÜCE YARATAN değilmi önemli olan yaptıklarının farkına varıp bunları tekrar yapmama ya özen göstermekir bizim bütün dualarımız tüm insanlarımızın namaz aşkıyla yanıp gönülden secdeye varmaları için olsun

Gulos dedi ki...

Teşekkürler paylaşımın için.Ama bir çoğumuzun seninle aynı duyguları paylaştığını bilmek seni bir nebze olsada rahatlatacaktır.Allah gönlüne göre versin.
Sevgilerimle.

SARI MELEK dedi ki...

çok güzel anlatmışsınız. hepimizin ortak düşünceleri gibi olmuş. Allah hepimizi hidayete erdirsin inşallah. Bağışlanmış olmak dileğiyle...

iffetin günlüğü dedi ki...

Ne güzel ifade etmişsin canım benim..Dualar karşılıklı olsun inşallah..

moda_kesh dedi ki...

canım benim allah kalbimizi ruhumuzu kötülüklerden korusun inşallah

Benhurum dedi ki...

Tatlı kurabiyem, istemek başarmanın yarısı olduğuna göre sen ve tüm isteyenler yolun yarısını zaten katetmiş durumda. Ayrıca senin öyle güzel bir kalbin var ki şeytanın senin yanına uğraması dahi imkansız. Yüce Allahım tüm güzellikleri herdaim yoluna sersin, gönlünden geçenleri sana nasip etsin...

Sevgi güzellik ve iyilik insanın hep içindedir, görmesini, almasını ve ortaya çıkarmasını bilirsek rabbimiz dualarımızı mutlaka kabul ve takdir edecektir...

STYLE M dedi ki...

namazi ve bir cok seyi yapmaya calisan ben kocaman bir ahhhhhhh cekti bu yaziyi okuyunca ...
paylasim icin teskkürler canim
iyiki varsin blog dünyasinda
sevgilerimle

Birileri anlatsın dedi ki...

Benim yaptığım iyiliklerde çok suistimal edilir hep "sabır ver Allah'ım" derim. Yemeğimi yediğim zaman şükrederim, yattığım zaman duamı ederim. Ama ne yazık ki bende namaz kılmayanlardanım. Namaz kılmaya nedense belli bir yaşa gelince başlıyoruz ne alaka ise. Ama ben başı kapalı bir karış makyaj ve daracık kıyafetlerle içi belli olarak gezenlerden daha müslüman olduğumu düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

canım hepimizin amacı önce dışardakileri degilde kendimizi eleştirmek.
bizki başkalarını eleştirmek adına cok kırıyoruz.
bende kapalı bayanların cok kötü giyinmelerini sevmiyorum.
fakat Allah demekki dilindekini kalbine indirmemiş
hala nefsinin esiri olmuş diye düşünüyorum.
kendimde buna dahilim. sen onu istersen o seni bulur.
Allahı zikredenin yolu mutlaka acılır ama biz bakmayı bilelim
.kalb dışla birleştiginde güzeldir.

birde benim kalbim temiz lafları sadece şeytanın bize hediye bonusudur.

Allah yarattıgı her kulunu cok temiz ve güzel yaratmıştır, özenmiştir.mükemmel güzelliklerle,


kötü şeyler bizim nefsimizdendir.

inş Allah her güzelligiyle donatsın.inş güzele en yakın olalım.

bizede dua et arada kalmış insan en büyük duası kabul olandır.

acizligimizden rabbimize sıgınıyoruz.

hepimize güzellikler güzel ahlaklar namaz ve ibadet aşkı versin.

dualarımız ortak asla tek degil hepimize.sevgilerle ve mutlu kal canım....

reyhane dedi ki...

Bu konuda gittikçe bedbahtlaşıyorum, dönülmez akşamın ufkuna doğru hızla ilerliyorum.Söyledğin konularda o kadar okumuşum ki, ama ne yazık ki şimdi başladığım noktadayım..Bindim bir alamete gidiyorum kıyamete.Bilmek ve yapmak arasında ne kadar fark var..

Hobihane dedi ki...

Nadirecim inş hiç pişmanlık duymadan ibadetlerini en güzel şekliyle yapıcağın günler de gelir, her zaman şeytana galip olursun cnm.Allah hepimize yardım etsin bu konuda çünkü her şey ince bir çizgi ile sınırlı.Vesvese yapmadan huzurla ibadetlerimizi yapmak dileğiyle.Dualarımdasın...

Archilemi dedi ki...

Benimde zaman zaman düşündüğüm konular.Allah yardımcın ve yardımcımız olsun.Eğer başlarsam dua edeceğim sana söz.

Stil Direktoru dedi ki...

Bebeğim benim tam da yarına evde dua okutıyorum şahane geldi bu mail atacağım kendime yeniden anımsamak ve şükretmek için. Yarın siz dostlarım adına da dua edeceğime emin ol canısım. Seviyorum seni.

Unknown dedi ki...

Cnm benim ne güzel bir muhasebe yaptın,bunun farkın da olmakta büyük bir nimettir.İnanıyorum ki en kısa zaman da arzu ettiklerine kavuşacaksın,en büyük silahımız dua Rabbim bunu bize hediye etmiş,gönülden,yanarak,şüphe barındırmadan yapılan dualar kabul oluyor.Ben bunu çok yaşadım özellikle evlatlarımda gördüm.Büyük mücadeler sonun da(dualarla)3 evladım dabeş vakit namazını kılıyor.Rabbim diğer evlatlarıma, bütün isteyen mü'min kardeşlerime ve özellikle sana da cnm nasip etsim AMİN.ALLAH hakkıyla namaz kılanlardan eylesin bizleri ALLAHA emanet ol:))

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

tatlım benim güzel bir paylaşım olmuş ama ruhunu üzüp karartma,Esirgeyen Bağışlayan Yüce Rabbim Yüreciğinden geçen herşeyi bilendir. ve sen doğru yolda güzelliklere hizmet edensin yolu değiştirme yeter
öpüyorum canım benim

evdebirMELEK dedi ki...

Bir çok kişinin kendine bile itiraf edemediği şeyleri sen burada çok güzel bir dille anlatmışsın. Sanırım çoğumuzun derdi aynı: Her zaman insanın içinde olup da dünya telaşı ile sürekli ertelediğimiz şeylerin vicdan azabını çekmek. Umuyorum Allah herkese iyiy bir müslüman olabilmenin gereklerini yerine getirecek gücü, nefsi, ahlakı verir.

Cici Dükkan dedi ki...

Bugün Allah İçin ne güzel bir iş yapmışsın. Ne güzel bir konuya değinmişsin. Allah razı olsun. Bunca insanı bu konuları düşünmeye, kendi nefsinin muhasebesini yapmaya sevketmişsin.

Urfa Tutkunu dedi ki...

Sevgili Nadire, bu yazdıkların dua niyetine geçer inş. Hem senin için hem de hepimiz için.Farketmek adım atmanın yarısıdır bence. Daha güzel günlere inşaAllah...

Yeşim dedi ki...

Ne kadar güzel yazmışsın. Okudukça yüreğimden bir perde kalktı sanki. İnan şu an tüylerim diken diken gözlerim dolu. Rabbim hepimizi huzuruna kabul etsin inşallah. Kalplerimizdeki perdeyi kaldırsın inşallah.

Abiye Dünyası dedi ki...

ne kadar güzel anlatmışsınız...eminim benim gibi bir çok kişinin de duygularına tercüman olmuşsunuz...