9 Aralık 2010 Perşembe

Ayva Çekirdeği Maskesi


Mutfakta bile kullanılıyor ayva çekirdeğinin ürettiği jel, mutfaktaki herşeyide bizler yüzümüze sürdüğümüze göre size sıkılaştırıcı özeliği bulunan bir tarif vereceğim. Aslında çoğumuz biliyordur bu jeli hazırlamayı.
Bir ayvanın  çekirdeklerini minik bir kaba koyun, çekirdeklerin üzeri kaplanana kadar su ilave edin(Bknz 1), üzerini kapatın. Herkes 4-5 gün bekeltiyormuş ama ben bi kaç saat içinde kullanmaya başlıyorum. Jelleştiğini görünce sürmeye başlıyorum(Bknz 2). Hatta bir kaç gün boyunca kullandıkça üzerine su ilave ediyorum. Tamamen çekirdekler jel üretmeyi bitirene kadar...
Jelimiz hazır olduktan sonra yatmadan bunu sürüyoruz ve yatıyoruz, kuruyunca cildiniz bayağı geriliyor. Sabah kalkıp yüzümüzü yıkayıp nemlendirdikten sonra günlük yaşamımıza devam ediyoruz.

Jelin Neye Faydası Var?
Cldinizi sıkılaştırıyor, canlandırıyor. İnternette yığınla faydası anlatılıyor. Suna Dumanka'nın dediğine görede göğüs büyütüyormuş! sırf bir çekirdeğin jel üretmesinde ki mucizeden dolayı bile sürülür!!

6 yorum:

evdebirMELEK dedi ki...

ben de hemşire bir arkadaşımdan bu jelin emziren annelerde göğüs ucu çatlaklarına iyi geldiğini duymuştum. kimyasal ilaç kullanmak yerine bu jel tercih edilebilir.

hobivakti dedi ki...

Evde ayva vardı. Bende yapayım bari :)

Teşekkürler :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

geçengün ayva tatlısı yaptığımda içinden çıkanları kullandım ama belki az olduğundan istediğim rengi vermedi diye şimdi yediğimiz ayvaların çekirdeklerini bir minik kavanozda biriktiriyorum yine atlı yaparsam hazır olsun diye .

hazır çekirdek varken yapmalı bunu. teşekkürler canım

HATİCE MERCAN TAN dedi ki...

ben de bu jeli su yerine gülsuyuyla yapıyorum ve aynen yatmadan önce sürüyorum
kozmetik ürünlerindense bu tür doğal şeyleri daha çok seviyorum

Sena Nur dedi ki...

Ayva alır almaz yapmam gerek. :D

Zelis Kurt dedi ki...

aynen bende yapıyormm cildime.bu ara bloğunu takipteyim bende bekelrim.
kelebekkizim.blogspot.com