8 Haziran 2016 Çarşamba

Op. Dr. Furkan Certel' in Elinden Yeni Burnum ve Ameliyat (Rinoplasti) Maceram

Merhaba arkadaşlar, benim gibi burnunuzdan estetik ameliyat olmak istiyor ama korkuyorsanız bu yazım sizler için. 
Öncelikle şunu söyleyim ameliyata karar vermek çok kolay. Bir Doktor seçip,kendinizi ona emanet ediyorsunuz ve iş bitiyor. Ameliyat olduktan sonra böyle olduğuna şüphem yok ama öncesinde neler hissettiğimi anlatamam. Psikolojik olarak ameliyat düşüncesi,narkoz, vs beni çok ürküttü. Eminim daha önce ameliyat tecrübesi olmayan herkes benim gibi korkmuştur. 
Günlerce narkoz ve etkilerini, uyanırken saçmalayıp, saçmalamayacağımı? Hadi Ölürsem,felç kalırsam, bitkisel hayata girersem falan filan düşünmekten uyuyamadım. Burnumun nasıl olacağını düşünmek yerine kendime hayali cenaze töreni filan düzenledim :)   Kendime herşeyi zehir ettim  ama tek kelime ile hepsi " BOŞUNAYMIŞ"

 

Gördüğünüz gibi ameliyatın ardından elimi kaldıracak, gülmeye çalışacak kadar iyiyim :) 
NOT: Ameliyattan takriben 1 saat sonra, şuan için şişme ve morarma yok.

Ameliyata karar verme sebebim, burnumda ki kemerin beni rahatsız etmesiydi. Doktor seçimi ise; beni en zorlayan kısım oldu. Gerçekten seçeceğiniz hekim çok önemli. Bundan yaklaşık 3-4 yıl önce yine ameliyat olmaya karar vermiş ama arkadaşımın ameliyat sonrasında ki halini gördükten sonra vazgeçmiştim. Konya' da yaşayanların ismini çokça duyduğu bir hekime ameliyat olmuştu. Ameliyat sonrası inanılmaz morluk ve şişlikleri vardı. İnsan kendine bu eziyeti yapmamalı demiş ve vazgeçmiştim. Taaa ki doktorum Furkan Beyle tanışana kadar...
Muayene sonrası hemen ameliyat olmaya karar verdim çünkü kendisi inanılmaz derecede güven aşılayan,  rahatlatan, şahane bir mizaca sahip. 2 hafta sonrasına ameliyat günü aldıktan sonra tetkiklerim yapıldı ve ameliyat gününü beklemeye başladım. Ameliyat günü gece 00.00 ' dan sonra bişey yiyip, içmemek gerekiyor bende bu kurala harfiyen uydum.

  

Sabah saatlerinde ameliyata alındım. Tabi sedye üstünde ameliyathaneye doğru seyahat ederken şuan olduğu kadar rahat değildim. Bildiğim tüm duaları hatim indirip, dua ettim. Daha önce hiç ameliyathane görmediğim için öncesinde googledan çeşitli ameliyathane görsellerine filan bakmıştım. Allah' ım ne kadar aptal ve korkağım.
Aslında ameliyathane apaydınlık (niyeyse çok karanlık ve soğuk olduğunu düşünmüştüm), anlatıldığı kadar soğuk olmayan, içinde sizinle birlikte hemşire, asistan ve doktorunuzun bulunduğu çok şirin küçük bir oda. Sağolsun doktorum ben uyuyana kadar sürekli benimle sohbet etti. Herkes narkozdan sonra ışıkların silikleştiğini ve uyuduğunu anlatır, bende doktorumun silikleştiğini anlatıyorum :)
Odaya ilk girdiğimde gözüm kesici, delici alet edavat aradı ama heyecandan sanırım hiç birini göremedim. (Herkes neşterleri filan görüp, tırstığını anlatmıştı ondan bunları gözlerim aradı) Neyse, toparlayacak olursam tek hissettiğim koluma takılan iğnenin acısıydı. Zaten anestezi uzmanı " Tüm hissedeceğin acı bundan ibaret" demişti. Oldukça haklıymış. Sonrasında da dahil olmak üzere başka hiç acı hissetmedim.. Narkoz sonrası odaya inmeden uyandırıldığım için kimse saçmaladiysamda görmedi. Derin bir uykudan uyanınca burnumda sargıyı görünce ameliyatın bittiğini ve hala hayatta olduğumu anladım. İyi tarafından bakın ölseniz haberiniz olmayacak :) Ölmeye takmışım kafayı...

  

İtiraf edeyim bu görseli gördüğümde kulaklarım uğuldamaya başlamıştı. Ölmüş halime uzaktan bakıyor gibi hissetmiştim kendimi. Canım doktoruma ısrar edip, sargıya almadan önce bir fotoğraf çekmesini rica etmiştim.Sağ olsun beni kırmadı ve bana bir ameliyathane hatırası bıraktığı gibi burnumuda öncesinde görme imkanı sağladı.


Evet bu kurbağa kılıklı, balon suratlı benim. Ameliyattan çıktığım ilk gün yok denilecek kadar az şişliğim vardı hiç morluğum yoktu. Sürekli olarak soğuk kompres uygulamalarınında etkisiyle 3. günde bu hale geldim. Benim şişliklerimin en tavan yaptığı gün 3-4-5. günlerdi. Sonrasında hızla inmeye başladı. Morluklarım ise abartı düzeyde olmadı. Tüm bunların geçmesi 10 günü bulmadı.

Ameliyattan 1 hafta sonra tampon, dikiş, sargı, atel ne varsa çıktı ve minik bantlar tutturuldu.Üst görsel ameliyatın 8. günü.. Hızla iyileşiyorum :)
Karşılaştırmalı olarak sağ eski, sol yeni görünümüm.



Şuan özgüvenim daha yerinde ve kendimi çok iyi hissediyorum. O yüzden eğer rahatsız oluyorsanız ertelemeyin. Ne olacaksa olacak, önemli olan o adımı atmak.

Ameliyat olacaklara bi kaç tavsiyem olacak.

*Şişlerden dolayı yemek yeme sorununuz olacak, çorba ve patates püresi benim vazgeçilmezim oldular.
*Ağzınız açık olduğu için boğaz kuruması meydana geliyor. Bunu önlemek için özellikle geceleri maske takmanızı öneririm. Maske sayesinde deliksiz uyudum.
*Doktorunuzun dediklerini yerine harfiyen getirmeye çalışın. Ameliyat sonrası burnunuzu temizlerken kulak çöpünü hunharca kullanın. Tamponu itermiyim, canım acır mı diye korkmayın hiç bişey olmuyor. Okyanus suyunu sıkacağımda çok tedirgin olmuştum, tuzlu su burnumu yakar diye ama normal sudan farksızdı.
*Ameliyatın üstünden tam 1 ay geçti hala üst dudağımı tam olarak kullanamıyorum (örneğin, ruj yedirme hareketini yapamıyorum. Bunun haricinde herşeyi yapıyorsunuz zaten) bu gayet normalmiş, korkmayın.
* Burnumun bir tarafında şişlik kalmamasına rağmen diğer tarafında hala devam ediyor. Min. 6 ay olabilirmiş korkmayın.
*Tampon, dikiş alınırken hiç bir acı hissetmeyeceksiniz, kendinizi acıya endekslemeyin. Tampon çıkınca rahat nefes alıcam sanacaksınız ama tıkanıklık devam edecek, korkmayın:) Onun içinde zamana ihtiyacınız var.
*Kanamalar dikişten sonrada hafif devam edebilir buda normal.
*Koku alma hissim gidecek mi diye endişe etmeyin hala narkotik iti gibi koku alıyorum. Hatta tampon varken bile kokuları şahane alıyordum.
*Banyo işi problem saçlarınızı yıkamak için en yakın kuaföre gidin evde kendinizi yormayın. Vücudunuzu yikamanizda hiç bi sorun yok zaten.

Tabi ki bunlar hekimlik tecrübesi, teknik, vs ile igili. Bu yüzden doktorum Furkan CERTEL beye sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

Gelelim kapanış konuşmasına;
yanımdan hiç ayrılmayan dostlarıma, aileme, akrabalarıma, kısacası beni yalnız bırakmayan herkese teşekkür ediyorum.

Şimdilik benden bu kadar, eğer sorunuz olursa yetenek.sizin@gmail.com adresine mail atarak soru sorabilirsiniz. Daha fazla burnumun yeni halini görmek istiyorsanız instagramdan " yeteneksizin" hesabına göz atabilirsiniz.

Güncelleme Şubat 2017:
Operasyonun üzerinden 9 ay geçti ve son halim aşağıdaki görsede ki gibi oldu. Halimden oldukça memnunum. Fakat Furkan hoca artık İstanbul' a gitti.